×

,,Elmer''- słoń w kartkę


 
       Dziś chciałabym Wam przedstawić wspaniałą propozycję czytelniczą dla przedszkolaków. Niewątpliwie w palecie dziecięcej literatury jest wiele książek, które przekazują świat wartości. Moją propozycją  jest  seria książek pt. ,,Elmer’’ Davida McKee. Z pozycją tą spotkałam się na szkoleniu kilka lat temu, i spotkanie to zapoczątkowało u mnie istną ,,elmeromanie’’. Zakupiłam wszystkie części, dzieci z rodziny również obdarowywałam ,,Elmerem’’ i zawsze dostawałam informację zwrotną, że podoba się.                                                
 Wybierając świadomie literaturę dla dzieci zawsze kierują się ich głębszą wartością, żeby poza piękną i kolorową grafiką były nośnikami uniwersalnych wartości moralnych. I tak spełniając wszystkie moje wymogi, czyli piękną zawartość i niezwykłą grafikę moje serce skradł ,,Elmer’’, czyli słoń w kolorową kratkę. 
       Wybór mądrych książek stał się dla mnie priorytetem, który wypłyną z obserwacji współczesnego świat. Dzieci często dorastają często w świecie pozbawiony lub nie jasno określonych wartości i zasad, świat ten równie często jest ubogi językowo. Kontakt z żywym słowem wyparła telewizja, której narzędziem nie jest język lecz obraz. W efekcie dzieci nie rozumieją prostych tekstów i poleceń. A zajęcia czytelnicze prowadzone „od przedszkola” mają dziecko z książka oswoić, a potem zaprzyjaźnić z czytelnictwem. Poprzez czytanie mamy szansę nauczyć dzieci odróżniania dobra od zła i zachęcać do refleksji nad konsekwencjami własnych słów i czynów. A rolą nauczyciela w przedszkolu jest więc rozwijanie „głodu czytelniczego” wśród dzieci. Dlatego też bardzo ważny jest wybór przez nauczyciela form pracy rozwijających zainteresowania czytelnicze dzieci.  

Przygody kolorowego słonia o imieniu Elmer na tyle mnie zafascynowały, iż swoją pracę dyplomową na temat znaczenia czytelnictwa wśród najmłodszych oparłam o losy kolorowego słonika. Każde z opowiadań ukazuje w barwny sposób wiele ważnych sfer życia min.: współpraca, akceptacja, bezinteresowność, tolerancja, przyjaźń itp.
            Dlatego polecam wszystkim nauczycielom i rodzicom poznanie wyjątkowego i sympatycznego słonia Elmera! 

PS. A co ciekawe Elmer ma swój profil na facebooku, można zajrzeć , polubić i dowiedzieć się więcej: https://www.facebook.com/Elmer-s%C5%82o%C5%84-w-kratk%C4%99-434044680002224/timeline


Spis książek, gdzie spotkanie Elmera:
,,Elmer’’ ,,Elmer i Róża’’ ,,Elmer i hipopotamy’’ ,,Elmer i nieznajomy ‘’ ,,Elmer i dziadek Eldo’’  ,,Elmer i ciocia Zelda’’ ,,Elmer i Wilbur’’ ,,Elmer i motylek’’,,Elmer i wąż’’ ,,Elmer i zagubiony miś’’ ,,Elmer i tęcza’’ ,,Elmer na szczudłach’’
           


4 komentarze:

  1. Ciekawy blog, będę zaglądać:) Tylko mam jedną, drobną uwagę (mam nadzieję, że nie odbierzesz jej jako hejtu, bo nie to mam na celu) - przed opublikowaniem tekstu warto przejrzeć go pod kątem poprawności językowej:) Myślę, że jako nauczycielki (bo ja również wykonuję ten zawód) powinnyśmy dbać o to szczególnie:) I zapraszam do siebie: www.oczamipedagoga.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, oczywiście, konstruktywne uwagi zawsze mile widziane, obiecuję poprawę :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Witam, dziękuje za opinię - jestem czytelniczką pedagogpisze pl, pozdrawiam :)

      Usuń

Copyright © 2016 PALEC POD BUDKĘ , Blogger