×

Pomoce dydaktyczne, czyli jak ujarzmić skarby nauczyciela przedszkola

Już sam tytuł w tym wypadku to temat rzeka, a do tego sposób przechowywania czy opisywania to zagadnienie, które spędza sen z powiek niejednemu nauczycielowi. Sama przyznam się szczerze też miałam taki czas, wraz z kolejnymi miesiącami pracy pomocy robiło się coraz więcej, a pozostawienie ich samych sobie spowodowało, że kolejny rok okazał się jedną wielką zagadką - znajdę pomoce na zajęcia czy nie znajdę? 
Wiedząc, że nic nie kieruje się ku lepszemu postanowiłam wziąć się za segregowanie, opisanie i poukładanie moich skarbów.
 I wygląda to teraz mniej więcej tak: 

Wszystkie moje pomoce zebrałam w jedno miejsce, żeby w przypadku jak znów wkradnie się chaos, poszukiwania odbywały się w jednej przestrzeni a nie w całym domu. Moje pomoce, które są w formie papierowej znalazły swoje miejsce na biblioteczce w małym pokoju. 
Na biblioteczce znajdują się wszystkie moje książki min. podręczniki ze studiów, czasopisma (Bliżej Przedszkola), bajki i opowiadania (moje z dzieciństwa), a także te zakupione na potrzeby zajęć. Są też również książki, których tematyka dotyczy samego przedszkola czy dziecka. A tak prezentują się już same moje pomoce przedszkolne: 



Pomoce dydaktyczne, które używam do zajęć w większości pochodzą                       z niezastąpionego czasopisma ,,Bliżej Przedszkola'', jestem pod wrażeniem jak kilka osób potrafi przygotować ciekawe zajęcia dla przedszkolaków z całej Polski, bo nie ma co ukrywać pomoce są rewelacyjne. A do tego od tego miesiąca są już zalaminowane! (jupi!) Jestem też spora część pomocy, które sama wydrukowałam, ponieważ akurat takich obrazków/ ujęć potrzebowałam,a także materiały lub obrazki z zużytych malowanek/ gazetek itp. 
Jak widać na powyższym obrazku każdy segregator ma swoją listę na której wpisane są tematy pomocy, które są akurat w tym segregatorze. W segregatorach znajdują się pomoce w formacie a4 lub troszkę mniejsze, natomiast małe pomoce, które składają się z wielu elementów powkładałam do kopert, które podpisane leżą w pudełku. 

Czasem trudno upilnować, żeby wszystkie pomoce po zajęciach wróciły na swoje miejsce, aczkolwiek staram się, bo wiem ile trwało zaplanowanie najkorzystniejszego jak dla mnie rozwiązania na przechowywanie pomocy. 
Wiem, że zbiory te będą się powiększać, jak już kiedyś pisałam jestem typem chomika ,,wszystko się przyda'' -to moje motto ! :) 
Życzę Wam ładu i składu w swoich skarbach :)
pozdrawiam

3 komentarze:

  1. Ja mam problem z planszami edukacyjnymi z maca albo innych wydawnictw, które są dwustronne i choćbym chciała je poukładać tematyczni, to się nie da:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem pomoce dwustronne niby zaoszczędzenie miejsca, ale posegregowanie ich to już odrębny problem, znam to :)

      Usuń
  2. A jak ujarzmić gry, które tworzę? Mam ich już ponad 170.
    http://www.debinski.edu.pl/spis-gier/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PALEC POD BUDKĘ , Blogger