×

,,Stare kalendarze- drugie życie''

Dziś chciałam Wam pokazać jak można wykorzystać nieaktualne kalendarze ścienne z różnymi grafikami. Okazuje się, że wszystkie samodzielne przygotowane pomoce, zabawy itp. kierują moje działania na ,,drugie życie'' rzeczy, które nas otaczają i które często wyrzucamy. Ja nie mam z tym problemów jestem chomikiem               - w domu mam wszystko! Czasem jest to zmorą (bo gdzie to chować?), a czasem natchnieniem. I właśnie tak było w tym wypadku. Mam kalendarze z ubiegłych lat, które tak na prawdę powinny być już wyrzucone (ale nie u mnie), czekały na ten dzień. Postanowiłam z ich kolorowych grafik zrobić puzzle dla dzieci. Tutaj przykład puzzli z starymi autami, moja grupa jest w przewadze męska :)

1.Wycięłam obrazki (tutaj akurat auta, ale mam różne kwiaty, krajobrazy).
2.Użyłam niezawodnego laminatora, by moje pomoce były trwalsze.
3.Pocięłam obrazki na części (ilość elementów zależna od grupy wiekowej).
4.Umieszczenie puzzli w kopertach.
5.Sprawdzenie na dzieciach :)

 PS. Ostrzegam przed popełnieniem mojego błędu:
czyli pod grafiki podłożyłam kartki, żeby nie było widać tego co jest z drugiej strony- ale zapomniałam sklepić i po zalaminowaniu wyszło małe zamieszanie. O i tak przez zapominalstwo musiałam sklejać moje puzzelki. Tak to człowiek uczy się właśnie na własnych błędach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 PALEC POD BUDKĘ , Blogger