×

Bliżej Przedszkolne- must have!

      Wydawnictwo Bliżej Przedszkola to jedna z tych stron, które obserwuje na bieżąco i interesuje się nowościami. Oczywiście na początku moje zainteresowanie dotyczyło samego czasopisma, jako niezbędnika młodego, początkującego nauczyciela, ale szybko dołączyły kolejne propozycje. 
       
      Dzięki prenumeracie mam ogrom materiałów na każdy temat, oczywiście walka z utrzymaniem ich w porządku, to jak walka z wiatrakami, ale to już historia na inny post ( przede mną wakacyjne porządki).




      Przez rok prenumerowałam BP Plus, teraz zakupuję numery, które mnie zainteresują swoimi pomocami (okazuje się, że kupiłam i tak prawie wszystkie). Korzyści z posiadania czasopisma nie muszę tłumaczyć tutaj nikomu, kto zna ten wie :)
        Ja tylko z takich wspomnień młodego nauczyciela, mogę powiedzieć, że wiele form, metod, którymi pracuje dziś oparte są na studiowaniu wielu scenariuszy czy artykułów zawartych w BP.

A poniżej moje skarby:



1.,,Kapelusz pełen nut''- wspaniała propozycja dla każdego nauczyciela, piosenki związane z naszym przedszkolnym kalendarzem, ale też takie niezależne. Płyta, którą zakupiłam na początku roku i towarzyszyła mi podczas przygotowywania dzieci do różnych uroczystości np. piosenka o babci i dziadku czy o pasterzach była hitem! 
2. ,,Matematyka na start!''- REWELACJA! Płyta z książką w formacie A3, towarzyszyła mi podczas wprowadzania wielu terminów matematycznych. Umila wprowadzenie cyfry, figur geometrycznych i wielu pojęć. Na prawdę polecam, a piosenka ,,Trójkąt ma trzy boki'' jest hitem, który moje dzieci uwielbiają! 
3.,,Kalendarz edukacyjny''- zajmuje ważne miejsce w mojej sali i sprawdza się doskonale. Forma graficzna bardzo korzystna dla dzieci. Kalendarz towarzyszy mi i moim dzieciom każdego dnia.
4. Alfabet- zajmuje sporą część mojej sali, ze względu na swoje gabaryty(zakup mojej koleżanki, zmienniczki- trafiony!). Na początku trochę się przeraziłam, ale okazuje się, że ma to swoje podstawy, gdy ma się 4 lata, a tablice wiszą wysoko ...
5.Z cyklu literatura kobieca :) Przeczytałam i polecam ze względu na to, iż czasem różne kwestie łatwiej przemyśleć wiedząc, że Nauczycielko nie jesteś sama z tym problemami...
6. Propozycje z tej serii są godne polecenie, gdy zaczyna się pracę, a nadmiar internetowych propozycji przerasta. Tutaj znajdzie się rada dla każdego by proces adaptacji przejść ,,lekko'' :) 
7. ,,Zanim wkroczy specjalista'' - czytam fragmentami, gdy tylko natrafia się sytuacja z którą nie mogę sobie poradzić, bardzo mądra propozycja dla młodych nauczycieli, polecam!
8. Plakaty - bardzo ładna szata graficzna, fajnie dobrane tematy. Są pomocne, gdy dekoracje są jeszcze nie zrobione i potrzebujemy czegoś na już. Używam na na tablicę tematyczną również podczas różnych uroczystości.
9. ,,Dziecięca matematyka- dwadzieścia lat później''- tu pewnie nikogo nie muszę przekonywać do korzyści z posiadania tej pozycji. Chciałabym posiąść jej całą mądrość, ale przyznam się robię to fragmentami, gdy przygotowuje się do zajęć. Na początku wydawała mi się niedostępna, ale szybko przekonałam się, że to skarbnica wiedzy, polecam po stokroć! 
10. Płyty, które zakupiłam po spotkaniu z Panią Bożeną Formą na Forum BP, zakochała się, nie ma co rozpisywać się- warto mieć.

11. ,,Zagadownik''- wykorzystuje do pracy indywidualnej np rano czy popołudniami.
12. Cd Pory roku - Mam, posiadam, ale póki co jakoś rzadko wykorzystywałam, planuję wgryźć się w nie bardziej w nowym roku.

To tyle, albo aż tyle :) Przyznam się- uwielbiam zakupy, ale co zrobić jak w BP same perełki, jak żyć ? :)

PS. Niedługo będą kolejne Bliżej Przedszkolne propozycje, widziałam mają sporo nowości. 




2 komentarze:

  1. Siódemka bardzo mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam Matematykę i Kalendarz - obie propozycje rewelacyjne!! Dzieciaki uwielbiają pracować z nimi.
    Zaciekawił mnie "Kapelusz pełen nut" i "Zanim wkroczy specjalista". Chyba szykują się zakupy ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PALEC POD BUDKĘ , Blogger