×

,,Matematyczna PIZZA''

          Dzisiaj chciałam Wam przedstawić propozycję matematycznej gry ,,Pizza'', gra już poszła w ruch na zajęciach, w zabawie swobodnej i moim 4-latkom bardzo się spodobała. W zabawie swobodnej często trafia do kuchni, ale to wiadomo z jakich względów :) 
                                Fani Pizzy są wszędzie. 




Do przygotowania gry potrzebujemy:
-tarczy, ja swoja wykonałam z tektury, która pomalowałam farbami
-przysmaki do pizzy, ja swoje wydrukowałam (dzieci kolorowały), następnie zostały zalaminowane
-kostki do gry







Zasady Gry
A
1.Każdy uczestnik dostaje określoną liczbę składników pizzy np.20 (wcale dzieci nie muszą umieć do tylu przeliczać, wystarczy, że pokarzemy im, że każdy dostał po równo)
2.Każde dziecko kolejno rzuca kostka i układa na pizzy (można układać na całej pizzy, albo każdy swój kawałek) tyle składników ile wskazywała liczba oczek na kostce
3.Wygrywa dziecko, które pierwsze pozbędzie się wszystkich elementów

B
1.Wszystkie składniki leżą na środku stołu, z dostępem dla każdego uczestnika
2.Dzieci kolejno rzucają kostką i wybierają tyle składników pizzy ile jest oczek na kostce
3.Gra kończy się, gdy wszystkie składniki zostaną wykorzystane
4.Wygrywa dziecko, która ma najwięcej składników na swoim kawałku pizzy

Zapewne każda z Was zerkając na Pizzę wpadnie na kolejne opcje tej gry, zachęcam do podzielenia się. 

Życzę udanej zabawy! 

2 komentarze:

Copyright © 2016 PALEC POD BUDKĘ , Blogger