×

,,Dzień Pluszowego Misia''

    Zbliża się jedno z najbardziej popularnych świat ostatnich lat w przedszkolu. Nie ukrywam, iż również jestem jego fanka.  Jest wiele zganień, które dzięki pluszowymi misiom możemy
poruszyć, ale przede wszystkim jest to wspaniała zabawa. Dlatego Moi Drodzy z okazji zbliżającego się święta Pluszowego Misia przygotowałam dla Was kilka propozycji zabaw,sytuacji, które można wykorzystać w ten dzień,czy też cały misiowy tydzień.


1.-wprowadzenie historii misia tj. przybliżenie wydarzenia polowania prezydenta Stanów Zjednoczonych  Theodore Rooselvet, który darował życie małemu niedźwiadkowi,a rysownik, który to widział  uwiecznił to w komiksie, po czym twórca zabawek zainspirowany stworzył pierwszego misia;
-prezentacja znanych misi: Uszatek, Kubuś Puchatek, Yogi , Troskliwe Misie, Kolargol

2.Misiowe piosenki:

,,Mam ja misia pluszowego’’ na melodię chusteczki haftowanej: Mam ja misia pluszowego i chcę go dać tobie. By był twoim przyjacielem, proszę weź go sobie. I podają sobie misia.,,Jadą, jadą misie’’

,,Jadą, jadą misie,tra la la la la,’’
śmieją im się pysie,cha cha cha cha cha,
przyjechały do lasu,narobiły hałasu,
przyjechały do boru,narobiły rumoru.

Jadą, jadą misie,tra la la la la,
śmieją im się pysie,cha cha cha cha cha,
a misiowa jak może,prędko szuka w komorze,
plaster miodu wynosi,pięknie gości swych prosi.

,,Misie szare, misie bure’’
Misie dwa,misie dwa,misie dwa,
misie szare, misie bure obydwa.
I kochają się te misie,
przytulają sobie pysie.
Misie szare, misie, bure obydwa.

3. Utwory: wiersz, bardzo fajny do wprowadzenie w tematykę poszanowania zabawek, empatii :

 „ Kto misiowi urwał ucho?”
Kto misiowi urwał ucho ?
No kto pytam ? Cicho , głucho.
Nikt się jakoś nie przyznaje.
Może jechał mis tramwajem?
Może upadł biegnąc z górki?
Może go dziobały kurki?
Może Azor go tarmosił?
Urwał ucho, nie przeprosił.
Igła ,nitka, rączek para naprawimy misia zaraz.
O !!! Już sterczą uszka oba .
Teraz nam się miś podoba.


4. ZADANIA
-Wyjadanie miodku -zadanie polega na jak najszybszym zjedzeniu miodu z talerzyka tylko za pomocą języka, bez pomocy rąk,
-misiowa moda, czyli stworzenie ubranek dla misia z bibuły, wstążek, kolorowego papieru itp.,
-przygotowanie przyjęcia urodzinowego przyniesionym misiom,
-wspólne upieczenie ciasta w kształcie misia,
-zabawy z chustą: usypianie misia, podrzucanie, śpiewanie itp.

1 komentarz:

  1. Przepraszam, że piszę taki komentarz pod tym artykułem, ale nie znalazłam żadnego kontaktu ani miejsca gdzie mogłabym go wpisać.
    Piszę pracę licencjacką o wpływie smartfonów i tabletów na dzieci w przedszkolu.
    I chciałam zapytać czy jako nauczycielka zauważa pani w tym problem?

    Jeśli zgodziłaby się pani odpowiedzieć na kilka pytań, to proszę o kontakt mailowy na polokova.anna@gmail.com

    Z góry bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PALEC POD BUDKĘ , Blogger