3/07/2018
Dar Zabawy
,
Froebel
,
polecam
,
pomoce dydaktyczne
,
z życia przedszkola
,
zajęcia matematyczne
4
,,Maksymalizm efektów, minimalizm formy'' - Dar 2
3/07/2018
Dar Zabawy
,
Froebel
,
polecam
,
pomoce dydaktyczne
,
z życia przedszkola
,
zajęcia matematyczne
Pierwsze lata dziecka decydują o jego rozwoju i dalszych losach, dlatego czas przypadający na okres przedszkolny jest bardzo ważny. Jest to czas rozwoju wielu umiejętności, które będę rzutowały na przyszłość młodego człowieka. Pojęcia matematyczna to termin, którzy większości może kojarzyć się z matematyką przez duże ,,M'',a przez to często budzić obawy. A tak naprawdę trzeba być świadomym, że dziecko jest zdolne do osiągnięcia czegoś w działaniu dużo wcześniej, niż będzie w stanie to nazwać. Ale to właśnie naszym zadaniem jest pokazanie dzieciom tego, co potem będę mogły zwerbalizować i profesjonalnie nazywać.
Dar 2 to on skłonił mnie to przemyśleń nad tym dlaczego tak często wszystko upraszczany, uogólniamy sądząc, iż w ten sposób pomagamy czy też nawet ułatwiamy naszym dzieciom edukację. Okazuje się, że efekt bywa niestety odwrotny do zamierzonego. Ale równie często skutki takiego postępowania trudno naprawić.
Idealnym przykładem ,,ułatwiania'' jest nazywanie kostki do gry, pudełka itp. -kwadratem. Przecież kwadrat to figura płaska, a kostka do gry itp. to sześcian - figura przestrzenna. Oczywiście jeżeli widzimy jedną ściankę kotki do gry to jest wszystko dobrze, jednak takie uproszczenia mogą prowadzić do utrwalenia u dzieci nieprawidłowych terminów.
Dar 2 na pierwszy rzut oka może nie przekonywać do siebie, jednak te dwie kule, dwa walce, dwa sześciany i stelaż mogą nauczyć bardzo dużo. Może służyć do poznawania zjawisk fizycznych, przeprowadzania porównań, odróżniania kształtów, badania ciężaru i ruchu. I tutaj doskonale pasują słowa: ,,maksymalizm efektów - minimalizm formy''.
Dar 2 to on skłonił mnie to przemyśleń nad tym dlaczego tak często wszystko upraszczany, uogólniamy sądząc, iż w ten sposób pomagamy czy też nawet ułatwiamy naszym dzieciom edukację. Okazuje się, że efekt bywa niestety odwrotny do zamierzonego. Ale równie często skutki takiego postępowania trudno naprawić.
Idealnym przykładem ,,ułatwiania'' jest nazywanie kostki do gry, pudełka itp. -kwadratem. Przecież kwadrat to figura płaska, a kostka do gry itp. to sześcian - figura przestrzenna. Oczywiście jeżeli widzimy jedną ściankę kotki do gry to jest wszystko dobrze, jednak takie uproszczenia mogą prowadzić do utrwalenia u dzieci nieprawidłowych terminów.
Dar 2 na pierwszy rzut oka może nie przekonywać do siebie, jednak te dwie kule, dwa walce, dwa sześciany i stelaż mogą nauczyć bardzo dużo. Może służyć do poznawania zjawisk fizycznych, przeprowadzania porównań, odróżniania kształtów, badania ciężaru i ruchu. I tutaj doskonale pasują słowa: ,,maksymalizm efektów - minimalizm formy''.
Swietny pomysl, sama lubie takie wyzwania a tutaj mozna sie wykazac jak napisalas mozna poznac prawa fizyki :)
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie to wygląda :) Na pewno rozwija :)
OdpowiedzUsuńCzasami takie niepozorne rzeczy przynoszą znakomite efekty i są naprawdę rozwojowe :)
OdpowiedzUsuńWybór odpowiedniego przedszkola dla mojego dziecka był dla mnie dużym wyzwaniem. Po długim poszukiwaniu i rozmowach z innymi rodzicami, dowiedziałam się o https://przedszkole.warszawa.pl/. Moje dziecko chodzi tam już drugi rok i jestem zachwycona podejściem kadry oraz programem edukacyjnym. Atmosfera jest przyjazna, a moje dziecko codziennie wraca z uśmiechem na twarzy. Polecam wszystkim rodzicom szukającym idealnego miejsca dla swojego malucha.
OdpowiedzUsuń