×

,,Dary lubią ciszę...''- Dar 1

      ,,Dary lubią ciszę...'' - kto zna Dary, ten od razu wie o co chodzi. A dla tych, którzy Dary dopiero poznają, albo pierwszy raz o nich słyszą wytłumaczę, że jest to zdanie, które wprowadza dzieci w klimat i atmosferę pracy z tym niezwykłym materiałem. 
       Moje dzieci od jakiegoś czasu to zdanie powtarzają na każdym kroku, nie powiem, że to magiczny sposób na wprowadzenie spokoju w grupie, ale na pewno pomaga podczas prowadzenia zajęć, ale też wzbudziło mój podziw, iż jedno krótkie ma tak ogromny wpływ na ich postępowanie. 



       Dar 1, czyli cały sprawca zamieszania to Dar w którego skład wchodzi sześć par różnokolorowych wełnianych piłeczek. Dar 1 ma bardzo dużo zastosowań, zapewniam, iż odnajdzie się w każdym z obszarów Podstawy Programowej. 
     Wprowadzając Dar 1 ogromną pomocą są rymowanki pt.: ,,Rymuję i buduję'' S.Kustosz, są to krótkie i wesołe teksty, które  wprowadzają bardzo miłą atmosferę podczas spotkania w kole. A dla początkującej Freblanki są ogromnym wsparciem. 



    Poniżej na zachętę jedna z zabaw, którą ja wykorzystałam podczas wprowadzania Dar 1: 

,,Dwanaście małych piłeczek w pudełeczku śpi,

Niebieską piłeczkę obudź teraz ty.

Niebieska piłeczka miękka jest i sprawi,


Że chętnie będziesz się z nią bawił.’’




 Pedagogika Freblowska otwiera drzwi do nowego edukacyjnego świata. Ja w tym świecie czuję się doskonale i szczerze polecam  każdemu kto poszukuje swojego miejsca i chce stworzyć wspierające warunki rozwoju dla naszych dzieci. 

2 komentarze:

Copyright © 2016 PALEC POD BUDKĘ , Blogger